Sunday, November 22, 2009

aku bersujud

ya tuhan..
ikhlas dari hati sekali lagi kau bukan kan mata terhadap kaum adam.
syukur aku panjatkan kepadamu atas sedikit cahaya kau beri agar aku jauh dr kesesatan nafsu.
bukakan lah pintu hatiku. temukan jodoh yg seadanya utk ku ya tuhan..
pilu hati melihat dan mendengar perkhabarkan kau selesa bergelumang di atas katil dgn hawa nafsu mu.
apakah layak kau memiliku? fikirlah sendiri mana nilai ak sebagai wanita. ak tak kisah diherdik difitnah. tapi, bg insan yg tak mengenal diri,tak berpijak di bumi yang nyata..jauhlah kau dr hidupku.
aku terlalu jauh utk dibanding kan dgn wanita yg solehah.. sumpah.terlalu jauh. tp apakah balasan aku yg langsung tak pnh lakukan amalan sekejimu,layak kau ingin menjadikan aku tunangan mu?

apa aku juga harus lakukan dosa setaraf dgn mu? agar aku dpt miliki kamu?
atau kau yg miliki aku?
semua tu tak penting.
hanya perasaan ingin lari dan dendam yg aku gulas.

kau bukakan lah pintu hati dia utk kembali ke pangkal laluan mu. tak perlu kau memberi kami jalan yg luas cukup sekadar lorong yg berhias sedikit cahaya.
kau kurniakan lah dia insan yg menyayangi dy sepenuh hati. bkn menghanyutkan dy seiring dgn dosa2 kami ya tuhan...

No comments: