Friday, February 5, 2010

mell budak jht!

gadis  aku  itu

aku  itu    gadis

itu   wanita   aku 


dari pertengahan januari yg lalu, aku. si mellah. memulakan segala perkara dgn baik sekali.
dah tiba masa aku meluahkan aktiviti sosial dan perihal perlakuan ku yg sebenar2nya..

aku mellah.(jgn pgil mellah plz* muka serius tanpa bahasa)

dah tiba masa aku pedulikan kata-kata org,dan mulakan hidup aku sendiri.
maka aku akan menulis dan menulis kegilaan harian yg aku lalui..

emylia halmy bt t.h zainol a.

bukanlah nama yg di puja-puja
aku wanita yg kurang sekali serius dalam perkara berbangkit
 contohnya: harga gula di pasaran tak begitu aku peduli..

dalam bahasa kimia: the 2nd dissociation of acid can be ignored as the constant dissociation is almost negligible.

sains kimia + seni bersatu
1 x 1 = 1

nampak kan??
kadangkala disebalik keruing2 kelam kabut aku dalam sains takkan pernah aku hentikan perjuangan aku since sekolah rendah.
kadang2 aku rasa, apa yg aku miliki hari ni terlalu lucky berbanding dgn org lain lebih memerlukan.
tapi aku sesuka hati bikin mummy pening2 dgn perangai.
back to the story..

saat kita mampu buka minda dan fikiran, aku semakin tak dapat pisahkan perkataan seni dan sains
tak mampu juga aku bahasakan sifat dan perangaiku.
bukanlah aku expert berseni,
 terlalu jauh malah seolah2 tak layak aku bercakap tentang seni, aku tekankan disini masih terlalu jauh utk aku kenali dunia seni ini. maka biarlah aku kenali dia setakat yg aku mampu, begitu juga dgn aku kenali dia... namun ini hidup aku.
aku tak perlukan kata2 kau utk tentukan siapa aku. yang pasti aku sayang diri aku~!

mereka: ko kos pe ek?
mereka: ko budak mn ek?
mereka: ko taw tak mase mula kenal ko dari jauh aku fikir ko ni sombong gle nyah! 

baru kini mummy suarakan perlian manis kurang pedas beliau padaku saat melalui roundbout pulang ke rumah seminggu lalu..

mummy: emyll, susah2 sgt lah, pegilah tukar ke sekolah seni,
 kalo tak tak boleh berpisah sgt.
emyll: tunggulah pas abis deg ni kan ibu.
*dgn poyo abis aku tak phm2 lg.
mummy: alahaiii minah ni. *muka ibu agak selamba time tu
emyll: then sape nk tanggung expenses ank ibu yg makin tua ni
mummy: what if awk keje je dulu, n get own cash.
n simply proceed dgn 2nd degree kamu. senang~!
emyll: *mula tarik muka. tp tak leh majuk lama2 sbb maw shopping kekeekke