Monday, January 25, 2010

2 warna keseluruhan

2 WARNA KESELURUHAN
letakkan aku 1 jiwa kesekuruhan
tatkala gugur air mata di suatu penantian
ini kisah ku bukan cinta yg jadi permainan
namun disebalik keesaan terbit suatu keninginan
mencanting cinta yg tak pasti bgmana harus ku rakam
2warna keseLuruhan


berikan aku cinta dan harapan
akrilik ku basah mencanting harapan
kepada tuhan aku bersujud
manakah 1 harus aku puisikan
cinta ku 1, haruskah di belah dua
tatkala kanvas ku basah menelan warna
2warna kesekuruhan


tersedar dari lamunan
waktu terhenti, aku menunaikan kewajipan.
tiba masa rampaikan tulisan berwajah 2 warna keseluruhan.

::aku ukirkan puisi ini sebagai tanda menguji tahap ke-dewaan  aku utk dipersembahankan pada azmeer esok hari.



pic ini hasilan nukilan air tgn istimewa sentiasa my lakifren. cik chico. thnx mmat!
 'THE EBONY SIDE OF EMYLIA'

ku ukir 2 garisan. ku kira mereka di titik pertemuan. lalu berteduh garisan itu di penghujung jln bernama harapan. aku sygkan kan jln itu, namun bukan pilihan aku teruskan. andai tiba masa tak lagi ak bertahan, berlalulah emylia dgn sejuta kemalasan dn kekecewaan. akan dy pulang kembali bersama suatu azam yg tak pasti sampai bila akan kekal utk dia...dptkan. begitulah emylia tatkala mlm,hatinya luka menghitung angka di jam, waktu yg sedikit di fikirnya hambar menunggu detik bila akan tiba, dan bagaiman rupanya.